torsdag 14 november 2013

Behöver Sverige ännu en vinblogg?

Nej är väl det spontana svaret på den frågan. Det finns så pass många vinbloggar som är allt från bra och intressanta till fullständigt lysande, med ett stort journalistiskt värde. Oavsett om du är ute efter information om Madeira eller vill läsa om vinifiering i Kalifornien så finns det garanterat bloggar och hemsidor i Sverige som kan tillfredsställa ditt behov. Och alla dessa bloggare innehar en kunskap vida överlägsen min.

Denna blogg startas för att tvinga mig till inlärning. Genom att skriva så måste man utmana sig till eftertanke, faktagranskning och kan därigenom få ett lite rikare vinliv. Det har lätt blivit att jag gärna köper flaskor och dricker dom. Och visst, det finns inget mer njutbart än att dricka ett riktigt gott vin tillsammans med goda vänner. Men med detta initiativ så kommer jag förhoppningsvis att lära mig mer om kvinnorna och männen bakom vinet, om terroirens betydelse för slutprodukten och om allt annat intressant.

1 kommentar:

  1. Svaret på huvudfrågan är naturligtvis JA. Ska bli kul att följa.

    SvaraRadera